Populära recept

torsdag 17 januari 2013

Pajdeg, glutenfri och low carb




Den här pajdegen är både glutenfri och snål på kolhydrater. Och dessutom god! Jag har fått receptet av en vän så jag kan inte säga vems det är, men det är nog ett LCHF-recept från början :)


Till en pajform cirka 24-28 cm i diameter

3 dl mandelmjöl
1/2 dl skalade sesamfrön
50 g smält smör
1 msk fiberhusk
1 ägg
1 tsk salt
  • Blanda mandelmjöl och sesamfrön och kör sedan slätt i en mixer.
  • Smält smöret och blanda sedan ner det tillsammans med fiberhusk, ägg och salt i en degbunke och arbeta samman till en deg (den blir ganska kladdig och inte så degig).
  • Tryck ut degen i en pajform cirka 24-28 centimeter i diameter och ställ därefter in i kylen i 30 minuter så att degen hårdnar.
  • Efter 30 minuter kan du förgrädda pajskalet på 200 grader i 7-10 minuter.
  • Fyll sedan med egen fyllning!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin