Populära recept

fredag 27 juli 2012

Örtig varm pastasallad




Ikväll körde vi favoriten på grillen; kyckling. Slängde ihop en varm pastasallad att äta som tillbehör. Blev riktigt god! Den skulle även kunna platsa som en lunch- eller picknicksallad (går lika bra att äta den kall).


Pastasallad
Beräkna 2 portioner som huvudrätt, 4 som tillbehör

pasta för 2 personer
½ zucchini
1 bit purjolök
1 röd paprika
ca 100-150 g champinjoner
salt, peppar, örtkryddor
smör att steka i
1 dl creme fraiche
  •  Koka pastan.
  • Skiva champinjonerna och skär grönsakerna.
  • Fräs champinjonerna och grönsakerna i lite smör, salta och peppra.
  • Häll i creme fraichen och rör runt så att den får koka på låg värme och krydda med valfria örtkryddor.
  • Blanda den nykokta pastan med champinjon- och grönsaksfräset.

0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin