Populära recept

torsdag 7 juni 2012

Grillat är godast på hemmagrillen :)

Nationaldagen bjöd på en solig kväll så vi passade på att äta grillat mitt i allt regn. Till köttet serverades sallad, grillad majs med smör, grillade och fyllda champinjoner, melon och sås gjord på kvarg och färsk basilika. Det blev riktigt gott!


Sallad

Blandsallad
Tomat
Gurka
Rödlök
Äkta fetaost
Pumpakärnor


Fyllda champinjoner på grillen

Stora champinjoner
Västerbottenost, riven
Pinjenötter, hackade
Färsk basilika, hackad
Flingsalt


Örtsås

Kvarg
Färsk hackad basilika
Vitlök
Flingsalt


Tidigare har vi köpt förkokt majs som vi grillat men de var slut i affären idag. Vi köpte istället färsk majs som vi kokade själva och sedan grillade. Dessa smakade mycket mer! Jättegott med flingsalt och äkta smör.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin