Populära recept

torsdag 14 maj 2015

Tzatsiki




Grekiskt, gôtt, gôrlätt!


1 liten skål
5-10 minuter

1 gurka
2 dl grekisk yoghurt
1 ficnhackad vitlöksklyfta
1½ tsk salt
en skvätt citronsaft
1 msk olivolja
nymalen kryddpeppar
  • Börja med att riva gurkan grovt. Låt den rinna av i ett durkslag. Salta gärna lite för att skynda på avrinningen.
  • Finhacka vitlöken och blanda sedan med yoghurt, salt, citronsaft och olivolja. Blanda ner gurkan.
  • Ringla gärna lite olivolja över och dra några varv med pepparkvarnen före servering.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin