Populära recept

tisdag 5 maj 2015

Soltorkad tomatkräm




Ett lite småsyrligt tillbehör som passar till exempelvis grillat, pasta och antipasti.


En skål
10 minuter

100 g naturella soltorkade tomater
3 msk rapsolja
2 msk olivolja
2 dl grekisk yoghurt
salt, peppar
lite klippt persilja (kan uteslutas)

  • Klipp eller skär de soltorkade tomaterna i mindre bitar. Lägg dem i en skål och häll på oljan. Mixa.
  • Blanda de stoltorkade tomaterna med grekisk yoghurt och eventuellt lite klippt persilja. Smaka av med salt och peppar.
  • Låt stå och dra i kylen en stund.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin