Populära recept

söndag 26 april 2015

Svartrötter och sötpotatis rostade i ugn




Ett gott tillbehör till exempelvis grillat. Tänk på att svartrötterna svartnar snabbt när man skalat dem, så lägg dem i citronvatten tills du är klar att tillaga dem.


2-3 portioner
40 minuter, varav 30 minuter i ugn 200 grader

400 g svartrötter
1 stor sötpotatis
rapsolja
torkad timjan
flingsalt

  • Skala sötpotatisen och skär den i stavar eller slantar.
  • Skala svartrötterna och dela dem i ca 10 centimeter långa stavar.
  • Lägg allt på en bakplåtspapperklädd ugnsplåt. Spritsa över rapsolja och krydda sedan med timjan och salt efter eget tycke.
  • Låt gå i ugnen cirka 30 minuter på 200 grader, i mitten av ugnen.





0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin