Populära recept

söndag 26 april 2015

Kall bearnaisesås




Det här receptet kommer från Anna Hallén och passar ruskigt bra till grillat! Jag har modifierat mängden vinäger något utifrån smaklökarna i vår familj, men annars är receptet en fullpott.


1 skål
5 minuter

2 msk silverlök (funkar även med salladslök)
4 dl creme fraiche
½-1 msk vitvins- eller champagnevinäger (enligt grundreceptet 2 msk)
1 dl persilja, färsk och finhackad
2 tsk torkad dragon
1 tsk gurkmeja
1 tsk salt
2 krm vitpeppar

  • Riv löken. Blanda ihop alla ingredienser. Ställ kallt en stund och låt smakerna mogna.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin