Populära recept

söndag 22 juni 2014

Basilikamajonnäs




Den här basilikamajon går inte av för hackor. Blanda i basilika efter eget tycke, så får du precis den smak du vill ha. Det är det allra bästa med att laga maten själv :)


En skål
Cirka 5-10 minuter

1 helt ägg
2-2,5 dl rapsolja utan smak
1-2 msk citron- eller limejuice
1-2 tsk dijonsenap
1-2 vitlöksklyftor
basilika efter eget tycke (omkring 1/2 kruka)
salt & peppar

  • Mixa alla ingredienser med en stavmixer tills du får en krämig majonnäs. Glöm inte smaka av med basilika, salt och peppar.

Liknande recept: Snabb aioli


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin