Populära recept

torsdag 28 juni 2012

Basilikakräm
















En kall sås/kräm som passar till kyckling, sallad, pasta och säkert en massa mer, även som dipp till grönsaker :)


Basilikakräm

200 g färskost naturell
0,5 dl creme fraiche
0,25 dl hackad gräslök
1 kruka färsk basilika
1 st vitlöksklyfta
0,5 tsk salt

Blanda allt och kör med en mixer. Låt gärna stå kallt en stund - mumsa!

Jag har även testat det omvända med färskosten och creme fraichen när det varit slut på det ena eller andra här hemma, och det funkar lika bra. Man kan även byta ut gräslöken mot lite färsk oregano och/eller timjan och det smakar fortfarande super!

0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin