Populära recept

måndag 9 februari 2015

Timjanmajonnäs






































Så enkelt, så gott! Passar galet bra till grillat som t.ex. älg, nöt eller kyckling. Eller bara som en riktigt mumsig dressing på salladen.


1 liten burk
5 minuter

2 dl rapsolja
1 ägg
1 tsk dijonsenap
1 liten vitlöksklyfta
några droppar pressad citron
ca 1/3 kruka färsk timjan

  • Häll allt i en hög mixerskål eller shakerbehållare. Mixa med stavmixer tills majonnäsen fått en lagom tjock konsistens.
  • Häll upp i skål eller på burk. Mumsa och njut av den goda smaken!

Missa inte heller den goda basilikamajonnäsen!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin