Populära recept

onsdag 27 juni 2012

Taccokrydda

Ikväll åt vi taccos, ingen färdig krydda fanns hemma så jag blandade ihop en egen - mycket godare!


Egen taccokrydda
ca 2 dl
2 msk chilipulver
2 msk lökpulver
1 tsk vitlökspulver
1 msk paprikapulver
1 msk salt
(1 msk socker)
1 tsk oregano
1/2 tsk timjan
1/2 msk svartpeppar
1/2 tsk cayennepeppar

2 msk spiskummin

Blanda alla kryddor och förvara i en kryddburk eller annan tätslutande burk. Spiskummin är väl den krydda som sätter tonen på just en taccokrydda och det är den tonen som jag ogillar, därför utesluter jag den. Men vill man ha den klassiska taccosmaken så ska den med!

0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin