Populära recept

tisdag 26 juni 2012

Pizzadeg

Pizzadeg för 4 personer
Ca 60 min, varav 30 jäsning och 15 i ugn 250 grader

25 g jäst
2½ dl ljummet vatten
1 msk äkta smör, smält
½ tsk salt
5 dl siktat dinkelmjöl
  • Smula ner jästen i en bunke och blanda ut med vattnet. Tillsätt smör och salt.
  • Blanda i mjölet allt eftersom.
  • Knåda till en deg och låt sedan jäsa övertäckt i cirka 30 minuter.
  • Efter jäsningen bakar du ut degen till 2 stora pizzor eller 4 stora.
Detta recept ger 7 pro points per portion med ViktVäktarna. 

0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin