Populära recept

tisdag 26 juni 2012

Zucchinipizza

Ikväll följde jag den planerade matsedeln och gjorde zucchinipizza. Inspirerad av Arla så gjorde jag min egen variant. Är inte så förtjust i "blöta" och "feta" pizzor så jag tog annan tomatsås och en lättare ost.

Recept på deg


Fyllning för 4 personer


3/4 dl Heinz Tomatketchup
1/3 dl chilisås
1 st stor gul lök
½ st purjolök
400 g zucchini
20 st gröna stora oliver
3 tsk oregano
150 g riven ost 11%
3 tsk pinjenötter
  • Blanda ketchup och chilisås i en liten skål.
  • Hacka löken samt skiva purjo och zucchini.
  • Bred ut chiliketchupen på dina pizzor. Lägg sedan på ungefär hälften av osten, fördelat på alla pizzorna.
  • Lägg på lök, purjo och zucchini. Därefter lägger du på oliverna.
  • Krydda rikligt med oregano.
  • Häll på resten av osten fördelat på alla pizzorna.
  • Grädda i ugnen på 250 grader i cirka 15 minuter.
  • När pizzorna är klara tar du ut dem och lägger på pinjenötterna. Jag toppade även med färsk oregano.

Jag gjorde 2 pizzor av min deg och körde båda i ugnen samtidigt. Efter ca 7-8 minuter bytte jag plats på plåtarna för att få gräddningen så jämn som möjligt på båda pizzorna. Till detta serverade jag en sallad med ruccolamix, tomat och gurka. Hoppas det smakar!



0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin