Populära recept

tisdag 24 juni 2014

Kladdkaka med vaniljgrädde och limemarinerade jordgubbar




Gudomligt gott, och som så ofta - enkelt!


Cirka 6-8 bitar
Cirka 30 minuter

kladdkaka
grädde
1 tsk vaniljpulver
ca 250 g jordgubbar
1 lime
2 msk socker

  • Gör kladdkakan (följ länken).
  • Blanda jordgubbarna med saften och rivet skal av en lime, strö på socker och blanda. Låt marinera i cirka 15 minuter.
  • Vispa grädden med vaniljpulvret.
  • När kladdkakan svalnat breder du på grädden och lägger sedan på de marinerade jordgubbarna.
  • Schmarrdags!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin