Populära recept

lördag 21 juni 2014

Somrig potatissallad




Den godaste potatissalladen jag vet! En klassiker sedan länge länge, hemma hos oss. Nom nom nom!


För cirka 6-8 personer
Ca 30 min

1 kg potatis
2 st knippor rädisor
1 st rödlök
3 msk hackad gräslök
3 msk dill
1 st citron
1 dl rapsolja
3 msk senap
salt & peppar

  • Skrubba potatisen och koka den sedan. Under tiden förbereder du resterande ingredienser. När potatisen är klar, låt den ånga av och dela den sedan i kvartar.
  • Spola av rädisorna och dela dem i kvartar.
  • Skala rödlöken och skiva den tunt. 
  • Hacka gräslök och dill.
  • Blanda dressingen; saft och skal av en citron, rapsolja, senap, salt och peppar. Blanda/vispa väl.
  • Blanda allt i en skål.





0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin