Populära recept

tisdag 17 juni 2014

Schmarriga ostbollar




Här kommer ett schmarrigt recept på ostbollar som passar såväl till fredagsmyset som till grillat eller buffé. Jag serverade det till ramslöksstekta kycklingfiléer (även det ett hett tips!). Det är Annika Rogneby som är kreatör till ostbollarna. Schmarr!


Cirka 35 stycken (små)
10 minuter + 30 minuter i kyl

150 g riven västerbottenost
125 g ricottaost
1 krm cayennepeppar
sesamfrön eller basilika (jag hade även oregano) att rulla i

  • Blanda ostarna och cayennepeppar. Forma små bollar.
  • Rulla bollarna i valfri garnering.
  • Låt stå i kyl cirka 30 minuter.
  • Schmarra!





0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin