Populära recept

torsdag 12 juni 2014

Jills getostpaj med sparris




Den här goda pajen hittade jag hos Jills Mat - testa den om du gillar sparris!


4-6 personer
Cirka 1,25 h - ugn 200/150 grader

pajdeg
4 ägg
1 ½ dl mjölk
1 dl grädde
2 dl riven ost
250 g sparris
1 röd spetspaprika (jag använde vanlig)
250 g getost
½ dl pinjenötter
färsk timjan (oregano funkade också fint!)
1 tsk salt
nymald svartpeppar
olivolja

  • Sätt på ugnen. Gör pajdegen.
  • Vispa samman ägg, mjölk, grädde och kryddor. Blanda i den rivna osten.
  • Skär sparrisen i centimeterstora bitar och strimla paprikan. Lägg grönsakerna i formen.
  • Häll över ägg- och ostfyllningen. Smula över getosten och toppa med timjan, pinjenötter och lite olivolja.
  • Grädda på 150-175 grader i cirka 40 minuter eller tills den är gyllene.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin