Populära recept

torsdag 14 maj 2015

Grekisk sallad




En god och smakrik sallad som passar såväl som ensamrätt som tillbehör. Väldigt smarrigt till grillade souvlakis! Och såklart gärna med en tzatsiki till... Schmarr!


4 portioner (som tillbehör till souvlaki)
15 minuter

½ gurka
2-3 tomater
1 röd paprika
70 g blandsallad
1 burk gröna oliver
1 tunt skivad rödlök
1 förpackning fetaost
olivolja
ev vinäger
oregano
  • Skölj salladen och låt den rinna av. Häll även av oliverna.
  • Skiva gurkan och dela den i halvmånar. Tärna tomaterna och paprikan. Skiva rödlöken tunt.
  • Blanda sallad, gurka, tomat, paprika och rödlök i en skål eller på ett stort fat.
  • Smula över fetaost och ringla över olivolja (och några droppar vinäger om du gillar det). Krydda med färsk eller torkad oregano.
  • Servera gärna med tzatsiki.

 
 


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin