Populära recept

lördag 28 mars 2015

Jills ostpanerade omelett




Än en gång inspirerad av grymma Jills mat! Idag blev det ostpanerad omelett för mig och Neo. Grymt gott, och mättande, tyckte vi båda.


1-2 portioner
maximalt 10 minuter

en rejäl klick smör
2 ägg
en nypa salt
6-8 skivor ost (t.ex. prästost)
ev fyllning (kryddor, färska örter, tomat, champinjoner osv)

  • Smält smöret på medelhög värme.
  • Vispa äggen lätt tillsammans med en nypa salt.
  • Lägg i ostskivorna så att de täcker stekpannans botten. Stek på medelvärme tills det blir små hål i osten.
  • Häll över äggsmeten och stek i några minuter utan att röra om.
  • Lägg på fyllningen du vill ha (den här gången tog jag massa goda kryddor). Stek några minuter till. När äggsmeten börjar stelna vänder du över halva omeletten så att den blir som en halvmåne.
  • Stek några minuter till. Klart!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin