Populära recept

måndag 30 mars 2015

Blomkålsbolognese med zucchininoodles




Receptet på den här vegetariska bolognesen hittade jag via pinterest och det kommer från websajten inspiralized.com. Kul twist på en klassiker! Att den dessutom sköter sig så gott som själv i slow cooker'n är bara ett plus!


5-6 portioner
15 minuter förberedelser, 3 timmar och 30 minuter tillagningstid

1 stort blomkålshuvud, delat i buketter
2 hackade rödlökar
2 pressade vitlöksklyftor
2 tsk torkad oregano
1 tsk torkad basilika
2 paket/burkar krossade tomater
ca 1 dl grönsaksbuljong
1 liten nypa chiliflakes
salt & peppar

  • Lägg alla ingredienser förutom zucchinin i slow cooker'n. Blanda runt. Tillaga på "High" i 3,5 timmar.
  • När det är klart mosar du blomkålen meden potatisstomp.
  • Servera med zucchininoodles.

Tänk på att kryddor och smaker kommer fram väldigt bra när man lagar maten i slow cooker. Mitt tips är därför att krydda lagom innan man tillagar och smaka av efter att tillagningen är klar. Jag var lite väl generös med chiliflakesen kan jag säga...







0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin