Populära recept

söndag 27 april 2014

Vårprimörer med smak av dragon




Här kommer ett riktigt smarrigt tillbehör till kött eller kyckling, eller varför inte äta det som en sallad med ett gott bröd till? Mumsigt är det i alla fall! Neo 1,5 år smaskade och smaskade :)


2-4 portioner (beroende på om du har fler tillbehör)
15-20 minuter

500 g primörer, t.ex. knippmorötter, sparris och knipplök
2 dl neutral olja
1 ägg
1 msk färsk dragon
1 msk saft av citron
1 tsk dijonsenap
1 tsk flingsalt
peppar
  • Börja med att göra dressingen. Blanda olja, ägg, dijonsenap och citronsaft i en skål. Mixa till en tjock slät majonnäs och smaka sedan av med flingsalt, peppar och dragon. Låt sedan stå kallt. Grundreceptet på majonnäs hittar du här.
  • Ansa och skölj grönsakerna och sjud dem sedan några minuter i lättsaltat vatten. När de är färdiga, de ska fortfarande vara spänstiga, skölj dem i kallt vatten.
  • Blanda sedan grönsakerna med hälften av majonnäsen, och servera den andra hälften i en skål bredvid.



0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin