Populära recept

tisdag 29 april 2014

Busenkel bärdessert



I helgen slängde jag ihop den här snabba och enkla desserten som vi avnjöt i gassande sol på vår altan - livskvalité! Måtten är höftade, jag blandade på frihand :)


3 portioner
Cirka 30 minuter

1,5 dl kvarg/kesella
1 tsk vaniljpulver
1 msk kokossocker (eller annat socker som t.ex. rörsocker eller muscovado)
1 dl bär (frysta, tinade funkar fint)

  • Blanda kvargen med vaniljpulver och kokossocker. Smaka av.
  • Låt dra cirka 20-25 minuter i kylen.
  • Portionera i små koppar och toppa med bär. Strössla över lite kokossocker.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin