Populära recept

måndag 7 oktober 2013

Busenkel gucamole




Min devis, allt som oftast, när jag lagar mat är att det ska vara enkelt. Då brukar det vara lätt att få till det bra vilket i sin tur gör det hela roligare (utifrån det kan man sedan experimentera vidare nästa gång man lagar samma rätt). Det är också oftast den enkla maten, som inte innehåller en miljon ingredienser, som i mitt tycke är den godaste.

Den här gucamolen passar perfekt in på beskrivningen ovan. Den är superenkel! Jag vet att den klassiska gucamolen innehåller ytterligare några ingredienser, men det här är min version och jag verkligen tokgillar den. Schmaaaaaaaarrigt!


En skål
5-10 minuter

2 avokado
1-2 dl creme fraiche (beror på vilken konsistens du vill ha)
2 vitlöksklyftor
några nypor salt, gärna flingsalt
  • Blanda allt i en hög behållare, mixa till den konsistens du vill ha med stavmixer.
  • Häll upp i en fin skål - klart!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin