Populära recept

onsdag 23 januari 2013

Fisk i tomatsås toppat med basilika och solroskärnor




Ikväll bjuder jag på en egenkomponerad fiskrätt som blev oväntat god! Hittade ett fiskrecept i en tidning som jag ville laga men hade inte rätt ingredienser hemma så jag använde det som inspiration istället och freestylade sedan ihop den här lilla gratängen. Bon apetit!

(Okej, jag är lite extra stolt över det här receptet eftersom det innehåller fisk! ;))


4 portioner

600 g vit fiskfilé
2 dl creme fraiche
1 dl krossade tomater med chili
1 kruka basilika
solroskärnor
riven ost
salt & peppar
  • Skär fisken i portionsbitar och lägg bitarna i en ungsform. Salta lätt.
  • Blanda en sås av creme fraiche och de krossade tomaterna. Krydda med salt och peppar efter eget tycke. Häll sedan såsen över fisken.
  • Klipp eller hacka basilikan och fördela över hela formen.
  • Avsluta med att strö över solroskärnor och riven ost.
  • Låt gå i ugnen cirka 15-20 minuter.

Servera med till exempel ris, blomkålsris eller en matigare sallad.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin