Populära recept

fredag 14 december 2012

Snöbollar




Hos oss äter vi inte vidare mycket godis, inte ens i juletider. Men, jag har två favoriter som jag brukar göra ändå om jag har lust och tid. Det är Rocky Roads och snöbollar. Snöbollarna med vit choklad och kokos är verkligen supergoda, en skvätt citron i också så är dem oemotståndliga! :)


300 g vit choklad
ca 3,5 dl kokos
1,5 msk citronsaft
  • Smält chokladen i ett vattenbad.
  • Blanda ner kokos och citronsaft och blanda samman.
  • Ta av bladningen från spisen och låt det svalna till ljummet.
  • Gör sedan bollar i den storlek du önskar och rulla dem avslutningsvis i kokos.
  • Låt stå en stund i kylen för att stelna och förvara sedan i en bra kakburk.

0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin