Populära recept

tisdag 18 december 2012

Kyckling med dragon & senap




Velade runt i mataffären igår utan inköpslista, vilket inte hör till vanligheterna längre. Och utan lista är veckans mat alltså inte planerad varpå lite hederlig improvisation var nödvändigt! Hittade då Mat-Tinas kryddblandningar Jättegott i en hylla och blev nyfiken. Kryddorna finns i en massa olika blandningar och är 100% rena kryddor - det gillar jag! Till slut föll valet på Kyckling Dragon & Senap. Jag körde på receptet som följde med kryddorna och resultatet blev faktiskt jättegott och det var busenkelt att laga - mycket väl godkänt :)


4 portioner
cirka 25 minuter

4 kycklingbröst, cirka 500-600 gram
2 schalottenlökar
3 dl grädde
1 dl vatten
1-2 tsk dijonsenap
1 påse med kryddblandningen Kyckling Dragon & Senap
smör, olja
  • Dela kycklingbrösten i 4 bitar och skiva löken tunt.
  • Stek kycklingen, löken samt kryddorna i smör och lite olja.
  • Tillsätt grädden och vattnet och koka detta i cirka 15 minuter.
  • Smaksätt grytan med dijonsenapen.
  • Garnera eventuellt med lite hackad persilja.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin