Populära recept

torsdag 13 december 2012

Snabb aioli

Aioli är en av de godaste såserna jag vet. Kanske för att jag älskar vitlök ;) Jag gör gärna en egen men det tar lite tid, då är den här tokgoda snabbvarianten en räddare i nöden.  Tänk också på att man kan krydda aiolin med favoritkryddan, till exempel chili. Och skippar du vitlöken har du en kalasgod majonnäs.


Några deciliter

1 helt ägg
2 dl rapsolja utan smak
1-2 msk citron- eller limejuice
1-2 tsk dijonsenap
1-2 vitlöksklyftor (beror på hur het du vill ha den!)
salt & peppar
  • Kör alla ingredienser i en skål med stavmixer tills du fått en krämig majonnäs.
  • Blanda sedan ner pressad vitlök och mixa lite lite till.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin