Populära recept

fredag 12 oktober 2012

Tacogratäng




Enkel tacogratäng som slängs ihop väldigt snabbt! :) Servera med grönsallad och en god öl eller glas vitt så är fredagsmyset biff!


4 portioner

500 g köttfärs
1 stor finhackad lök
1 burk krossade tomater
Tacokrydda efter egen smak
1 påse nacho- eller tortillachips
Riven ost
  • Sätt ugnen på 250 grader.
  • Fräs färs och lök i en stekpanna. När löken är mjuk blandar du i krossade tomater, tacokrydda samt saltar och pepprar.
  • Välj sedan om du vill ha chipsen eller färsen i botten, och toppa sedan med riven ost.
  • Grädda i ugnen 10-12 minuter.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin