Populära recept

onsdag 29 augusti 2012

Italiensk tomat- & zucchinipaj



Det här smarriga (!) receptet hittade jag i appen Spisa:nu. Pajen får högt betyg, men det var väl föga förvånande med tanke på min hang up på just det italienska köket :) Testa den!


4 personer
Cirka 1h

Pajdeg för 4 personer
1 zucchini
2 tomater
0,5 kruka basilika
160 g mozzarella
2 ägg
2 dl grädde
20 g parmesanost
1 msk olivolja
salt & peppar
  • Kavla och knåda ut degen i en pajform och förgrädda skalet 10 minuter på 200 grader.
  • Skär zucchinin i halvmånar och stek i olivolja tills den fått färg, ställ sedan åt sidan.
  • Skiva tomaterna och mozzarellan samt riv parmesanosten.
  • Vispa ihop ägg, grädde och parmesan. Blanda i salt och peppar.
  • Fördela zucchini och tomat i botten på pajskalet, strö över basilikablad, lägg på mozzarellan och avsluta med att hälla på äggstanningen.
  • Grädda cirka 35 minuter i ugnen på 200 grader.
  • Servera som den är eller till exempel med lufttorkad skinka och sallad. 

0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin