Populära recept

tisdag 10 juli 2012

Baguette med soltorkad tomat och basilika




I morse hade jag fina vänner över på frukost och bjöd då på en variant av de här baguetterna. Jag bytte ut oliverna mot basilika, vilket funkar minst lika bra. Dock var jag lite snål och tror att man bör ta minst en kruka för att få riktig basilikasmak på det. Provade också att kalljäsa över natten i kyl och det funkade hur bra som helst. Gjorde degen vid 22-tiden igår, lät den jäsa med platsfolie i kylen över natten, och utökade andra jäsningen med 10 minuter nu på morgonen. Femton minuter på 250 grader och sedan är dem klara! Mumsigt :) Speciellt när vi vanligtvis inte äter så mycket bröd hemma hos mig...



0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin