Populära recept

måndag 18 juni 2012

Ostlåda




Ett gott tillbehör till exempelvis en bit kött eller några skivor bacon, men också gott helt för sig självt! Detta recept har jag hittat i Ola Lauritzons bok Snabblagad GI.


2 portioner
Ca 30 min, varav 20 i ugn på 225 grader

1/3 zucchini
1/4 purjolök
1 dl vispgrädde
1 dl västerbottenost
3 ägg
  • Strimla eller skär zucchini i mindre bitar. Gör detsamma med purjolöken.
  • Stek prujolöken lätt i lite olja.
  • Smörj en ugnssäker form och lägg i grönsakerna.
  • Vispa upp äggen i en skål och blanda sedan i grädde och ost. Smaka av med salt och peppar.
  • Häll smeten över grönsakerna.
  • Gratinera i ugnen ca 20 minuter på 225 grader, tills stanningen "stannat" och gratängen fått fin färg.




0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin