Populära recept

tisdag 19 juni 2012

Pasta pesto

Inspirerad av den här bloggerskan och detta receptet, gjorde jag ikväll en utsökt måltid som jag härmed döper till Pasta pesto :) Måste hålla med Helena som skriver bloggen att denna maträtt är supergod!


Pasta pesto för 2 personer

Spaghetti, ca 70 g per person
Färsk basilika
Ruccola
2 msk solroskärnor
½ dl olivolja
1 stor vitlöksklyfta
10 st körsbärstomater
1 dl riven parmesanost
Flingsalt och nymalen peppar
Mozzarellaost
  • Koka pastan.
  • Hacka basilika, ruccola och vitlök och lägg i en bunke. Mängd tar du efter eget tycke.
  • Dela körsbärstomaterna i fyra delar eller finhacka dem. Lägg i bunken.
  • Blanda ner olivolja, solroskärnor och ost. Strö över rikligt med flingsalt och nymalen svartpeppar. Blanda runt ordentligt.
  • När pastan är klar och du hällt av den blandar du ner pestoblandningen. Servera på ett trevligt fat och toppa med valfri mängd mozzarella.

Vi stekte även upp några skivor bacon och hade bredvid. Hela måltiden blev ruskigt god!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin