Populära recept

lördag 16 juni 2012

Hallonglass på kesella





Ikväll har vi testat att göra egen glass, på enklast tänkbara vis! Och gott blev det :) Ett lite nyttigare alternativ som du själv kan bestämma smaken på.


Hallonglass 4 portioner
Ca 10 minuter

2 dl kesella
2 tsk vaniljsocker
2 msk råsocker
250 g frysta hallon
  • Lägg alla ingredienser i en bunke.
  • Blanda om.
  • Mixa i matberedare eller med stavmixer.
  • Servera i skål, toppa eventuellt med färska bär.
  • Njut!
 För en lite sötare glass, addera mer socker, t.ex. Stevia.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin