Populära recept

måndag 21 december 2015

Ört- och vitlökssill

Till påsk. Till midsommar. Till jul. Till närhelst du vill. Schmarrigt!


1 sats
5 minuter

200 g inläggningssill
2 dl creme fraiche
1 tsk dijonsenap
2 msk finhackad lök (kan uteslutas)
1 st pressad vitlöksklyfta
½ dl färska örter, t.ex. timjan, basilika, rosmarin

  • Låt sillen rinna av väl.
  • Hacka örterna och blanda med creme fracihe, senap, lök och vitlök.
  • Skär sillen i lagom bitar och blanda ner i creme fracihe-röran.
  • Ställ kallt och låt dra några timmar eller helst över natten.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin