Populära recept

måndag 17 november 2014

Snabblagat kycklingspett med tomat- och mozzarellasallad




Ont om tid? Vill du ändå äta nyttigt? Här har du en snabblagad och nyttig maträtt att svänga ihop på en kvart, tjugo minuter.


4 portioner
15-20 minuter

600 g kycklingfilé
4 (större) tomater
400 g mozzarella
ruccola
olivolja
salt & peppar
örtkryddor
ev grillspett

  • Dela filén i mindre bitar. Om du vill grilla dem (om du inte vill ta fram grillen kan du använda grillfunktionen i ugnen) trär du upp dem på spett, vill du hellre steka dem lägger du dem i en bunke. Pensla eller blanda bitarna i olivolja och krydda rikligt med salt, peppar och örtkryddor.
  • Om du väljer att grilla spetten så kör du in dem i ugnen nu, enligt instruktioner till din ugn. I min blev det cirka 15 minuter. Steker du kan du vänta tills nästa moment är klart.
  • Under tiden kycklingen är i ugnen lägger du upp ruccola på fyra fat. Skiva därefter tomat och mozzarella och lägg på ruccolabädden. Ringla över olivolja och strö över lite salt. Eventuellt kan du även lägga på lite basilikablad om du har det.
  • Lägg upp kyckligen på fatet - klart att äta!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin