Populära recept

söndag 1 juni 2014

Lågkolhydratsbröd med riven ost




Receptet på det här brödet hittade jag ursprungligen på tasteline.com.


4 portioner
cirka 30 min, ugn 200 grader

2 st ägg
2 dl vatten
2 dl riven ost
2 dl pofiber
2 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 tsk brödkryddor
solrosfrön eller sesamfrön
salt

  • Sätt på ugnen, 200 grader.
  • Blanda alla ingredienser, utom fröna, i en bunke. Låt svälla cirka 20 minuter.
  • Forma 8 runa bröd på en plåt med bakplåtspapper.
  • Strö över solrosfrön eller sesamfrön.
  • Grädda 20-25 minuter.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin