Populära recept

fredag 13 december 2013

Lördagsgodis




Rubriken är en sanning med modifikation. Tipset är förvisso åt godishållet, men går för all del bra att äta närsom. Dessutom är jag själv ingen lördagsgodisperson. Jag äter sällan godis, och jag tycker kanske idén med att förlägga allt godisätande till en dag, för att på något sätt rättfärdiga det lite mer, känns lite dubbel. Men, kanske ändrar jag mig den dagen min son faktiskt på riktigt inser vad godis är. Hur som kommer här två tips, som jag själv snappat upp hos ceciliafolkesson.se. Enkelt, gott och inte alltför onyttigt!


Chokladrutor

100 g choklad 70%
några skedar nötsmör (t.ex. jordnöt eller mandel)
rostade kokosflakes

  • Smält 2/3 av chokladen i vattenbad. Bred ut på en bit bakplåtspapper och låt stelna.
  • Bred därefter på ett lager nötsmör.
  • Smält resten av chokladen, blanda i kokoschips efter eget tyckte, blanda runt och bred ut på nötsmöret. Låt stelna.
  • Klart att mumsa!

Lakritskokos

Några matskedar riven kokos
Några nypor lakritspulver
  • Blanda kokos och lakritspulver i en liten skål. 
  • Njut med gott samvete :)




0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin