Populära recept

onsdag 31 juli 2013

Gyllene couscous med gröna godingar och champinjoner




Premiär för mitt första barnmatsrecept! I alla fall som jag publicerar :) Detta är helt fristylat och väldigt enkelt, passar även som ett vegetariskt alternativ för vuxna. Det går utmärkt att använda frysta grönsaker. Mumsigt!


Cirka 5 barnportioner
30-40 minuter

Några broccolibuketter
Några blomkålsbuketter
En handfull gröna ärtor
En bunt haricot vertes
Någon deciliter champinjoner
Förkokta bönor eller linser, sisådär 2-3 dl
2 dl okokt couscous
Rapsolja
Curry och/eller garam masala, peppar, ev salt (beroende på ålder)

  • Ånga alla grönsakerna lätt över kokande vatten, tills de blir lagom mjuka.
  • Koka couscous enligt förpackningen.
  • Värm bönorna/linserna.
  • Hacka grönsakerna i passande bitar.
  • Häll upp någon/några matskedar rapsolja i en stekpanna och blanda alla ingredienser i pannan. Tillsätt kryddor efter smak och bryn allt en stund.
  • Portionera i lådor och frys in.



0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin