Populära recept

torsdag 17 januari 2013

Ruccolapaj med soltorkad tomat

4 portioner
cirka 45 minuter, ugn 200 grader

Valfri pajdeg
150 g ruccola
100 g soltorkad tomat i marinad
3 skivade vitlöksklyftor
2 dl grädde
2 ägg
1 dl riven ost
salt & peppar
smör eller olja
  • Sätt ugnen på 200 grader.
  • Gör pajdegen och förgrädda den eventuellt 7-10 minuter.
  • Skala vitlöken och skär den i tunna skivor som du sedan fräser i smör eller olja i en stor stekpanna.
  • Lägg sedan i grovhackade tomater och ruccola i stekpannan och låt detta gå varmt. Glöm inte att krydda!
  • Vispa samman grädde med ägg och kryddor.
  • Lägg ut ruccolabladningen i pajskalet och häll sedan på äggstanningen. Avsluta med att strö över din favoritost.
  • Sätt in i ugnen på 200 grader och låt den stå 20-30 minuter i nedre delen av ugnen.

 Receptet kommer ifrån arla.se


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin