Populära recept

onsdag 30 januari 2013

Kantarellpasta a'la Hanna



















Häromdagen ekade kylen tom, jag var hungrig och hade inte möjlighet att åka och handla. Är det någon gång man får testa innovationen så är det väl då! Jo visst är det så. I frysen hittade jag en påse kantareller som fick bli min utgångspunkt. Med några få ytterligare ingredienser som jag lyckades skrapa ihop blev det en god kantarellpasta! Håll till godo :)


För 2 personer
Cirka 15 minuter

Pasta för två personer, cirka 150-180 g
200 g kantareller
2 dl grädde
1 msk kantarellfond
några riv parmesanost
salt, peppar, flingsalt
smör
  • Koka pastan.
  • Stek kantarellerna i smör.
  • När du tycker kantarellerna är färdiga häller du på grädden. Droppa också i en matsked kantarellfond och krydda med salt och peppar. Låt puttra en stund.
  • Strax innan du serverar river du ner lite parmesan. Smaka av så att du är rätt framme med kryddor och ost för din egen smak innan du tar av från spisen.
  • Lägg upp pastan i djupa tallrikar, därefter på med kantarellröran och avsluta med att toppa rätten med lite riven parmesan och flingsalt.

 Nu är dock kylen påfylld och vi är åter till veckomatsedeln. Känns tryggt! ;)


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin