Populära recept

tisdag 4 december 2012

Coleslaw




En hemmagjord god coleslaw passar till mycket; kött, kyckling, burgare, pizza... Och kom ihåg att den blir bara godare om den får dra ett dygn eller så :)


En god coleslaw

vitkål (räkna cirka 80-100 g per person)
1 morot
matlagningsyoghurt
majonnäs
pressad vitlök
pressad citron
dijonsenap
salt & peppar
  • Riv och hyvla (med osthyvel) vitkål och morötter.
  • Blanda med övriga ingredienser efter eget tyckte och smak.
Jag höftar lite och kör ungefär på följande när vi är två: 200 g coleslaw, 1 morot, 0,75 dl matlagningsyoghurt, 2-3 msk majonnäs, 1 liten pressad vitlök, några droppar citronsaft, 2-3 tsk dijonsenap samt salt och peppar. Smaka dig fram!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin