Populära recept

måndag 22 oktober 2012

Späckad fläskfilé Italy style





Ikväll har jag improviserat i köket. Och gott blev det! :) Jag piffade upp en bit fläskfilé med några av mina italienska favoriter; mozzarella och salami. Och så åkte det visst i lite basilika och soltorkade tomtater också. Mums!


4 portioner
Ca 40 minuter (varav 20-25 minuter i ugnen)

400-500 g fläskfilé eller fläskytterfilé
8 skivor italiensk salami
125 g skivad mozzarella
5-6 hackade soltorkade tomater i olja
1 kruka basilika, hackad eller klippt
salt & peppar
smör
  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Snitta filén från sidan och banka sedan ut den.
  • Lägg på de soltorkade tomaterna och basilikan. Fortsätt med salamin och därefter mozzarellan.
  • Stäng filén med snöre eller tandpetare.
  • Bryn filén runtom i en stekpanna med smör, salta och peppra.
  • Lägg över i en ugnsform och stek färdigt i ugnen cirka 20-25 minuter.

Min sambo tror att den här salladen skulle passa väldigt bra till, och jag säger inte emot! Kanske det även skulle passa att blanda i någon mer smakrik ost...


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin