Populära recept

onsdag 26 september 2012

Cannelloni med svamp och ricottaost

4 portioner

2 tsk olja
1 rödlök, hackad
1 vitlöksklyfta, pressad
450 g blandad svamp
200 g späda spenatblad (babyspenat funkade utmärkt!)
1 krm muskot
200 g ricottaost (funkade lika bra med mozzarella!)
225 g cannellonirör
1 förp krossade tomater (gärna kryddad)
1 ½ dl passerade tomater
salt & peppar
  • Sätt ugnen på 200 grader.
  • Värm en stekpanna med olja. Fräs lök, vitlök och svamp i cirka 5 minuter-. Rör om under tiden. Tillsätt spenat och muskot och låt allt fräsa ett par minuter till.
  • Dra pannan från värmen och smaksätt med salt och peppar. Rör i ricottaosten.
  • Fyll cannellonirören (ställ dem på högkant och fyll på med en tesked) med spenat- och svampblandningen och lägg dem i en form.
  • Blanda de krossade tomaterna med de passerade. Salt och peppra. Häll blandningen över cannellonin och tillaga i ugnen i cirka 25 minuter.

Receptet är hämtat ur en Viktväktarbok, och smakade väldigt gott!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin