Populära recept

söndag 5 augusti 2012

Pizza med getost, salami och champinjoner




Ännu ett recept från Matmagasinets "matkasse", återigen väl godkänt! Enkelt att laga och vääääldigt god fyllning! Gjorde bara några smååå justeringar. Jag hade inte dinkelmjöl hemma så att det räckte till mitt vanliga recept på pizzadeg, testade därför Leilas. Inte fullt lika nyttigt men ÅH så god pizzabotten blev! Kan jag verkligen rekommendera om du vill ha en riktigt riktigt god pizzabotten.


Fyllning för 4 personer

300 g champinjoner
1 gul lök
1 påse riven mozzarella, 200 g
100 g salami
200 g getost
2 skivade tomater
  • Strö mozzarellan över pizzadegen, fortsätt sedan med skivad lök och champinjoner.
  • Lägg sedan på salamin och avsluta med getosten.
  • Grädda cirka 10-15 minuter på 225 grader.
  • Servera pizzan med en grönsallad.

I originalreceptet hade de ingen skivad tomat på men jag tyckte det skulle passa bra (vilket det gjorde!). Jag bredde också på ett tunt lager med Heinz ketchup på pizzabotten innan jag la på mozzarellan. I originalreceptet står det också att man ska steka svampen och löken i smör och salt/peppar på medelvärme cirka 5 minuter, innan man lägger på det på pizzan. Jag föredrog att lägga på det otillagat.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin