Populära recept

torsdag 19 juli 2012

Laxpasta



Nu, nu slår vi på stort! Jag har bestämt mig för att börja äta fisk. Det har jag inte gjort sedan väääldigt små barnsben. Anledningen? Jag är inte riktigt säker, men jag tror att det kan ha att göra med att jag blev "itvingad" mat väldigt ofta hos en dagmamma jag hade som liten. Detsamma gäller för mos, har haft väldigt svårt för det ända sedan barnsben. Det är både smak och konsistens som jag inte tyckt om. Men nu ska jag inte vara sämre än att jag ska försöka ändra på detta :) Började i liten skala med rökt lax när vi var på kalas för några helger sen (kokt lax funkar inte) och tillsammans med sås var det ju riktigt gott! Så idag har jag testat laxpasta med varmrökt lax och det var faktiskt gott det med! Har även en sej inplanerad på menyn den här veckan, så får vi se hur det går...


För 2 personer
Cirka 15-20 minuter

200 g rökt lax
140 g pastasnäckor
blandsallad
½ gurka
5 körsbärstomater
1 dl creme fraiche
1½ tsk wasabi
1 pressad vitlöksklyfta 
½ dl dill
salt & peppar
  • Koka pastan.
  • Blanda creme fraiche med wasabi, pressad vitlök, dill samt salt och peppar.
  • Dela körsbärstomaterna i fyra delar och skiva gurkan i tärningar.
  • Skär laxen i små bitar. Blanda tomater, gurka, blandsallad och lax med creme fraicheblandningen.
  • Häll av pastan och spola under kallt vatten, blanda sedan ner med övriga ingredienser.
  • Klart att servera!
Originalreceptet kommer från Arla (här finns många snabba och bra recept att inspireras av!)


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin