Populära recept

lördag 14 juli 2012

Kalkonfilé med smörfrästa grönsaker

















Till denna middag hämtade jag inspiration från ett recept hos Arla.

Kalkonen marinerades i favoritmarinaden. Till detta serverades smörfrästa grönsaker, creme fraiche och lite couscous. Smakade väldigt bra!


För 2 personer

Valfri mängd kalkonfilé
1 påse sugarsnaps
2 morötter
1 paprika
1/2 zucchini
1/2 rödlök
basilika
smör, salt
creme fraiche
1 portion couscous
  • Gör i ordning marinaden och marinera filén.
  • Hacka och skiva grönsakerna.
  • Grilla filén på grill eller i ugn.
  • När filén börjar bli färdig gör du couscousen och fräser sedan alla grönsaker tillsammans i en klick smör, salta gärna lite. När fräsen är klar blandar du ner grovhackad basilika, ta så mycket som passar dig.
  • Servera filé, grönsaker och couscous tillsammans med naturell creme fraiche.

0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin