Populära recept

tisdag 31 juli 2012

Baconlindade kycklingfiléer med quinoasallad





Idag körde jag igång veckan med Matmagasinets "matkasse". Först ut blir alltså baconlindade kycklingfiléer med quinoasallad. Betyget blir väl godkänt :) Enkelt och snabbt att laga, gott och mättande. Ingen smaksensation men funkar mer än okej som en "mitt-i-veckan"-rätt! Jag köpte svenska små tomater på lösvikt i affären - supergoda!


För 4 personer
Cirka 30 minuter, ugn 175 grader

Kycklingen
4 kycklingfiléer
100 g riven västerbottenost
2 msk dijonsenap
1 paket bacon, 140 g
smör till stekning
salt & peppar
  • Sätt ugnen på 175 grader.
  •  Blanda osten och senapen. Skär en ficka i sidan på filéerna och stoppa med fyllning. Salta och peppra. Linda in varje filé i två skivor bacon, och stäng filéerna med två tandpetare om du vill.
  • Stek kycklingen på alla sidor i en stekpanna med lite smör, så att det tar färg. Stek sedan färdigt i ugnen på 175 grader i cirka 15 minuter eller tills kycklingen fått en innertemp på 68 grader.


Quinoasallad
4 dl quinoa
1 hönsbuljong
250 g små tomater
3 salladslökar
1 påse blandsallad (ca 150 g)
1 paket fetaost 150 g
  • Koka quinoan i hönsbuljong enligt anvisningen på förpackningen.
  •  Skär tomaterna och salladslöken och blanda med sallad, smulad fetaost och den färdigkokta quinoan.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin