Populära recept

måndag 4 juni 2012

Tortellini med bacon, broccoli och sockerärtor


Hittade ett recept med tortellini hos Kryddburken som jag tyckte lät gott, provade det till lunch idag. Smarrigt och snabblagat! :) Modifierade dock lite efter vad som fanns hemma.

För 2 personer
Cirka 20 minuter

4 skivor bacon
250 g broccoli
75 g sockerärtor
1 vitlöksklyfta
1,5 dl matlagningsgrädde
1 tsk vetemjöl
2 portioner tortellini
  • Sätt på vattnet till pastan och koka den.
  • Klipp baconet och fräs i stekpanna. Pressa ner vitlöken och låt fräsa med.
  • Pudra över mjölet på baconet och blanda ut. Häll sedan över matlagningsgrädden och lått puttra ihop. Smaka av med salt och peppar.
  • När det är 2 minuter kvar på pastan lägger du i broccolin och sockerärtorna.
  • Häll av vattnet, blanda ner grönsakerna i såsen och servera med pastan.

Jag hade ingen färsk tortellini utan använde vanlig på påse, det smakade lika bra. I Kryddburkens recept ska det också vara creme fraiche och mjölk men detta bytte jag ut mot matlagningsgrädde eftersom jag inte hade det hemma.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin