Populära recept

måndag 25 juni 2012

Kyckling- och quinoasallad




Ikväll blev det en mumsig ljummen sallad på lite "vad som fanns hemma". Blev riktigt bra!


Sallad för 2 personer

2 st kycklingfiléer
1dl okokt quiona
Ruccolamix
Zucchini
Tomat
Gurka
Olivolja
Färsk timjan
Salt, peppar 
  • Dela kycklingfiléerna i små bitar och stek upp.
  • Koka quinoan enligt förpackningen. Vi använde oss av den här från Renée Voltaire - supergod! Quinoan kokas med fördel i grönsaksbuljong, till denna rätt.
  • Skär upp grönsakerna.
  • Blanda allt i en skål. Ringla över lite olivolja, krydda med salt, peppar och färsk timjan.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin