Populära recept

onsdag 23 maj 2012

Smördegsinbakad fläskfilé


Det här tycker jag personligen är riktigt mumsigt!

2 portioner
Ca 20-30 minuter i ugnen på 225 grader

150 g fläskfilé per person
½ paket smördeg
150-200 g champinjoner
1 dl matlagningsgrädde
½ gul lök
salt & peppar
  • Bryn fläskfilén och lägg på ett fat
  • Skiva champinjonerna och smörstek dem tillsammans med löken i stekpanna
  •  Häll på matlagningsgrädde och låt detta koka in, eventuellt kan du behöva reda med lite maizena
  • Dela den halva smördegen i två bitar, lägg en bit fläskfilé på varje platta
  • Toppa fläskfilén med champinjonstuvningen och stäng sedan knytet
  • Lägg knytena på ett bakplåstpapper och ställ in i ugnen på 200 grader cirka 20-30 minuter
Just den här gången serverade jag med endast grönsallad, men ris passar väldigt bra till.

0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin